Ana içeriğe atla

HADİ!

     Anne olmak zormuş. Hem de çok zor. Tek çocuk hiç çocuk derlerdi de inanmazdım. Yaşayınca anlamaya görmeye başladım. Minik kızım Nehir 9 yaşında kendini bildi bileli arkadaş yönünden yalnızlığı çok fazla yaşadı. Hala da yaşıyor miniğim. Hep bir kardeşi olsun istedi. En sonunda dileği kabul oldu. Minik Prens Arel hayatımıza katıldı.

    Lakin minik prensin hayatımıza katılması ile birlikte iki çocuklu hayatın zorlukları da güzellikleri ile birlikte hayatımıza dahil oldu. Her anımı, her saniyemi fütursuzca kızıma harcadığım günler geride kaldı. Nehir'im artık sürekli benim tarafımdan hadi denen bir hayat yaşar oldu.

    Çünkü anne olarak ben iki çocuklu hayatımı düzene sokmakta son derece zorlanır oldum. Arel'in uyku saatleri düzensiz yeme içme saatleri düzensiz, dahası benden ayrı kalabilmesi neredeyse mümkün değil. Zira kendileri yalnız kaldığı saniye itibariyle bile ciyaklamak için hazır ol da bekliyor hem de daimi bir şekilde.

   Nehir ise kendisine vakit ayırmamı, kendisiyle bir şeyler paylaşmamı istiyor ki bu onun çocuk olarak en doğal hakkı. Ama hiç bir şeye zamanında yetişemeyen ben canım kızıma ayırdığım kıymetli süreyi de hadi hadi diyerek yaşıyor ve yaşatıyorum.

   Hafta sonu kek yapalım anne ama ben yapacağım dedi. Tamam, yavrum yapalım dedim. Arel uyuyordu bu yüzden o uyanmadan kızımın isteğini yerine getirmek istedim. Aslında kızımla kek yapma fikri muhteşem bir şey yalnız ben Arel her an uyanabilir düşüncesiyle bu güzel anı da hadi hadi diyerek geçiştirdim. SUÇLUYUM!

  Zevk almam gerekirken sessiz ol annecim, evet kızım, öyle yap şöyle yap diyerek geçti gitti o güzelim ilk deneyim. Sonra sonra hüzün çöktü içime. Kızımla geçirdiğim en güzel anılarımdan biri daha yitip gitti hadi hadi diyerek.

   EY! ZAMAN ben kızım ile birlikteyken her geçen dakikayı üçe beşe bölerek elinden geldiğince yavaş ilerletsen olmaz mı?  Hiç bitmesin kızımla geçirdiğim güzel anlar. Biriktirelim anılarımızı miniğimle aktaralım geleceğimize mutlulukla.

    Lütfen hadi deme Macide, kızın bir daha 9 yaşında olamayacak, kızın bir daha bu kadar temiz ve istekli duygularla kek yapalım anneciğim demeyecek. Bir daha zaman aynı anıları biriktirmene izin vermeyecek.

   Kızın büyüyor Macide. Nehir'in büyüyor. Ona hadi deme sadece yaşa. Kızının sevgisini, sana bakışını sana sarılışını doya doya yaşa. Her zaman o yemyeşil gözlerinin ta içine bak. Onu gerçekten dinle, anla, gülümse ona. İçinde tedirginlik korku, endişe olmadan sıcacık gülümse. Kızını 9 yaşında yaşa, her anında yaşa. Bir daha 9 yaşında olmayacak unutma. Hayat kızına bir şeyler öğretirken hep yanında ol elini tut ve en büyük gücü ol. Bu zalim hayatta ASLA yalnız bırakma.


 HADİ!

Yorumlar

  1. Duygularını çok güzel ifade ettmişsin benim güzel kızım. Sen iyi bir annesin bir tanem hem de en güzelinden. Zaman içerisinde her şeyin üstesinden geleceksin ben eminim. Bütün gücünü de anneliğinden alacaksın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım annem.Benim en değerli motivasyon kaynağımsın.Senin yarın kadar bile olabilirsem ne mutlu bana.

      Sil
  2. İşte bu kadar abartısız ve net olması gereken ❤️ Ağzına diline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım benim.Ne mutlu bana.

      Sil
  3. Çok duygulandım Macide ama İnan tek çocukta olsa bazen hadilerle onları iteklemek zorunda kalıyoruz çünkü hep yetişmemiz gereken birşey yada yer mutlaka oluyor, evet bir daha o yaşa geri dönemeyecekler ve biz o günleri bir daha yaşama şansı yakalayamayacağız ve hayatı ucundan kaçıracağız, umarım mümkün olduğunca az kaçırıp tadını çıkartırız yavrularımızla hayatın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çünkü hayatta sahip olduğumuz en önemli şey çocuklarımız teşekkür ederim değerli yorumun için🙏❤

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İkinci çocuk mu????

  Rüyam da gördüm 8 sene sonra bir çocuğumun daha olacağını. Halbuki hamile kalmayacağımdan yüzde bir milyon emindim. Yalnız rüyam da kendimi  hamile olarak değil, direk doğum yaparken görmdüm. Ne ilginçtir ki erkek bebek dünyaya getirmiştim. Ve her şey çok ama çok gerçekti. Bütün o doğum anında ki duyguları gerçek hayatta yaşarcasına hissetmiş aynı zamanda  inanılmaz derece de tedirgin olmuştum ki bu tedirginlik beni uykumdan uyandırmaya yetmiş. Sonrasında  oh , sadece rüyaymış dememe neden olmuştu.      Bu rüyanın etkisini üstümden atalı bir kaç gün olmuştu ki. Yeni bir rüyada minik adam büyümüş hali ile karşıma çıkmış bana mutluluk saçıyordu. Herhalde iki veya üç yaşlarındaydı bu minik adam; kumral, renkli  gözlü ve uzun saçlıydı. Rüyama, ailemize katılacağının ilk sinyalini vermek için gelmişti. Tabi ben yine hiç bir şeyin farkında değildim.    Ne zaman ki kardeşimin eşi beni arayarak kendi hamilelik havadisini verdi. O gün kafam da acaba tilkileri dans etmeye başladı. Annem